Monday, April 28, 2014

 9:41 AM         No comments

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ လက္ငင္းလိုခ်င္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ပါ
"ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာသည္ အတၳိပစၥေယာမွ နတၳိပစၥေယာသို႔"
ဒကာ ဒကာမတို႔ (၄) ႀကိမ္ (၄) ခါေလာက္ဆံုးရင္..အ႐ုိးက ဓာတ္ေတာ္ျဖစ္ၿပီ၊ အားထုတ္ဆဲ ဝိပႆနာ
ဉာဏ္နဲ႔ အၿမဲေနၾကပါ၊ ခႏၶာထဲ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡေတြ႔ရင္..သားေကာင္ေတြ႔တဲ့ မုဆိုးလို ေတာက္ေလွ်ာက္
လိုက္ေပေတာ့၊ ဉာဏ္မ်က္ခ်ည္ မျပတ္ေအာင္ လိုက္ေပေတာ့၊ သတိထားရင္ ေပၚတာသိတယ္၊
ေပၚတာသိရင္ ပ်က္တာသိရတယ္၊ ေပၚတိုင္းသိရင္သတိ၊ အေပၚေရာ အပ်က္ေရာ သိရင္ ပညာ၊
သတိက လက္ညိဳးညႊန္ျပတယ္၊ စိစစ္တဲ့ပညာက ျဖစ္ပ်က္ေတြ႕တယ္၊ ခႏၶာထဲၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ငါသူမေတြ႕ ေပ်ာက္ပ်က္တာပဲေတြ႕တာ၊ ယခုပစၥဳပၸန္ေပၚလာတဲ့ ခႏၶာငါးပါးဟာျပာေတာင္မက်န္ဘဲ
အစေပ်ာက္ မသာျဖစ္သြားတာကို၊မိမိဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ရမွာ၊ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ၿပီးလို႔ ပါးစပ္က မျမည္ပါႏွင့္၊ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ေနရင္ ၿပီးတာပဲ၊ မ်က္လံုးနဲ႔ ျမင္ေနရင္ ဒါ အထည္ခံေနလိမ္မယ္၊ဉာဏ္ထဲက ယံုၿပီဆိုမွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာ၊ အထည္သာမရွိတာ သတၱိသေဘာ ထင္ရွားရွိတယ္၊သေဘာျဖစ္၍ သေဘာပ်က္တာ၊သေဘာအားျဖင့္ေပၚလာၿပီး သူ႕သေဘာ ႐ုပ္သိမ္းသြားတာကို၊ ျမင္တာဟာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာပဲ၊ ျဖစ္ပ်က္မျမင္ဘဲ အသက္တစ္ရာေနရတာထက္...
ျဖစ္ပ်က္တစ္ခ်က္ျမင္ၿပီး တစ္ရက္အသက္ရွင္ရတာ ပိုျမတ္တယ္၊ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့ ကုသိုလ္က ဒီျပင္ ကုသိုလ္မ်ိဳးေတြထက္... အဆေပါင္း သိန္းသန္းကုေဋမကေအာင္... ထူးျခားကဲလြန္ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။


ျဖစ္ပ်က္တစ္ခ်က္႐ႈရင္... မဂၢင္က သိစိတ္ေဇာ (၇) ႀကိမ္ ျဖစ္တယ္။ ပထမေဇာက ယခုဘဝ၊သတၱမေဇာက ဒုတိယဘဝ၊ အလယ္ေဇာ ငါးခ်က္က တတိယဘ၀ကစၿပီး နိဗၺာန္မရမခ်င္း အက်ဳိးေပးတယ္၊ဒိဌဓမၼ အက်ဳိးေပးမယ့္ ကံဆိုတာ... မထမေဇာပဲ၊ ဒါေၾကာင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈခိုင္းေနတာဟာ၊ပထမေဇာ ေစတနာ မ်ားမ်ားေပၚေအာင္လို႔ လုပ္ခိုင္းေနတာပါ၊ အႏၱရာယ္ကင္းခ်င္ ေဘးရွင္းခ်င္တာ မွန္ရင္ မိမိကိုယ္မိမိ ခႏၶာေစတီထိုက္ေအာင္ တရားေတာ္ေတြ ခႏၶာထဲကိန္းေအာင္း အားထုတ္ဖို႔ လိုတယ္၊ ဝမ္းထဲ မဂၢင္ကိန္းေနေတာ့၊မဂၢင္က ဓာတ္ေတာ္၊ ခႏၶာက ေစတီ၊ ဓမၼေစတီ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဘဝမျခားဘဲ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္အလံုးစံုေပၚရာ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ျဖစ္ပ်က္ဆီကိုသာဉာဏ္ဦးတည္ေပး၊ဉာဏ္နဲ႔ဉာဏ္ခ်င္း
ေတာင္ျဖစ္ပ်က္႐ႈရမွာ၊ ဘာဉာဏ္ေပၚေပၚ (၁) (၂) ဆိုခ်ဳပ္သြားတာပဲ၊ ဉာဏ္ဆိုတာ ေရွ႕အာ႐ုံ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာပဲ ေတြးမွ အပ်က္သိတာ၊ ဘယ္တရားေပၚေပၚ ရွိမရွိ ေတြး႐ုံပဲ၊ ေတြးတဲ့ ဉာဏ္ေပၚလာရင္ မူလတရား မရွိေတာဘူး၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာ ဉာဏ္ ၊ ဉာဏ္ဆိုတာ မဂ္၊ မဂ္ဆိုတာ ကိေလသာျဖတ္တာ၊ ရွိတာနဲ႔ သိတာကိုက္မွ ဝိပႆနာျဖစ္တာ၊ ဝိပႆနာဆိုတာ ဒီေနရာေပၚ ဒီေနရာေပ်ာက္ဒါကိုျမင္မွ အျမင္မွန္၊ အခုနက ဒီေနရာကေလးမွာ ရွိတာေလး မရွိေတာ့တာကို ျမင္လိုက္တာ့ပဲ၊ သူ႕သေဘာကေတာ့ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာ အမွန္ပဲ၊ ႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာေတာ့
မရွိတာဘဲ ေတြ႕လိုက္တယ္၊ ေရွ႕က ေပ်ာက္ပ်က္တာကို ေနာက္က႐ႈသိမွ ဝိပႆနာျဖစ္တာ၊ ၾကည့္ေတာ့
ေပၚတာသိတယ္၊ ပညာနဲ႔ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ပ်က္တာ သိတယ္၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားၿပီးလို႔သာ ေနာက္စိတ္ကသိေပး၊ တစ္ေန႔ဘယ္ေလာက္ ေျပာင္းလဲၿပီးေနသလဲ၊ က်ဳပ္တို႔ ဉာဏ္နဲ႔ ေနာက္က၊ လဲၿပီ လဲၿပီလို႔ သိေပးတာ ဝိပႆနာ၊ ကိုယ့္ဉာဏ္မီသေလာက္ ပုထုဇဥ္ဉာဏ္မီသေလာက္၊ လဲၿပီ သိရင္ ဝိပႆနာပဲ၊ ႐ုပ္ကုေဋတစ္သိန္းဆိုတာက ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ သိတဲ့အသိ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ အသိမဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားမျဖစ္ခင္က ျမင္တဲ့ အျမင္ကိုဘုန္းႀကီးကလိုက္တါ
ဘုန္းႀကီးသင္တာ သင္႐ုိးမွတ္ပါ၊ ကိုယ္တိုင္ျမင္ရင္ ကိစၥၿပီးၿပီ။ အဲဒီလို... တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီးမွ တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ ပညာနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာ... ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာပဲ၊`စကၡဳံစ ပဋိစၥ` ကေဟာစဥ္ပဲ၊ ျဖစ္စဥ္က နာမကၡႏၶာေလးပါးဟာ... တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္တယ္၊ တစ္ၿပိဳင္နက္ခ်ဳပ္တယ္၊

`ဧကုပၸါဒ ဧကနိေရာဓ` ကျဖစ္စဥ္၊သဒၶါက ေရွ႕ကေျပးမွ ပညာက ေနာက္ကလိုက္ႏုိင္တာ၊ သဒၶါဗိုလ္ျဖစ္တဲ့ေန႔ နိဗၺာန္ျမင္တာပဲ၊ သဒၶါနဲ႔
ပညာေပါင္းရင္.. အပါယ္ဒုကၡမေျပာနဲ႔ အလံုးစံုေသာ ဒုကၡခ်ဳပ္တယ္။ ခႏၶာေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း သိေပးပါ ဉာဏ္က၊ ဒီခႏၶာေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ..ျဖစ္ကတည္းက ပ်က္မဲ့ဘက္ ဦးတည္လာတာ
ျဖစ္တာနဲ႔ ပ်က္တာၾကားထဲမွာ ဘာမွ မျခားဘူး၊ ေကာင္းကင္ လွ်က္စီးလက္သလို.. ဖ်က္ခနဲ ဒီေနရာေပၚ ဒီေနရာ ေပ်ာက္တာပဲ။ လင္းတာနဲ႔ ပ်က္တာ တစ္ခ်က္တည္းပဲ၊ ပရမတ္ဆိုတာ သေဘာကေလးေပၚၿပီး
သေဘာကေလးေပ်ာက္တာေပၚတာရွိတာပဲ၊ ေပ်ာက္တာ မရွိတာဘဲ၊ ဘုန္းႀကီးအသံနဲ႔ နားအၾကည္႐ုပ္နဲ႔ တိုက္လို႔... အခုမွေပၚလာတဲ့ ၾကားသိစိတ္`ဝိညာဏကၡႏၶာ` ကိုေျပာတာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါက ၾကားတာမဟုတ္
အေၾကာင္းႏွစ္ခုေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ အက်ဳိးခႏၶာက ၾကားတာ ၾကားတာက ဝိညာဏကၡႏၶာ။ ႏွစ္သက္တာက တဏွာ။ စြဲလမ္းတာက ဥပါဒါနကၡႏၶာ။ အားထုတ္တာက ကာမဘဝခႏၶာ။ ဒကာ ဒကာမေတြ သႏၱာန္ ဘယ္ဟာ ေပၚလာလာ ခႏၶာေပၚလာတယ္လို႔ မွတ္လိုက္။
တစ္သံသရာလံုး ဓမၼေတြ လွည့္သြားေနတာ တစ္ေန႔လံုးလည္း ဓမၼေတြလွည့္ေနတာ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့
လည္း ဘဝင္စိတ္ေတြ..တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီး တစ္ခုျဖစ္ေနတာ၊ ႏိုးလာျပန္ေတာ့ ႏိုးစိတ္ကေလးေပၚလာတာ၊
ႏိုးစိတ္ခ်ဳပ္သြားၿပီး ေတြစိတ္ဓမၼအနိစၥေရာက္တယ္ဆိုေတာ့၊ ဘယ္မွာလဲ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ဒီဓမၼေတြပဲ လွည့္
သြားေနတာ၊ နိဗၺာန္မေရာက္ေသးသမွ် ဒီဓမၼအစဥ္ေတြပဲ လွည့္ပတ္ၿပီး ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္နဲ႔ ေနရမွာပဲ၊

သံသရာလည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ ဓမၼေတြ လွည့္ေနတာကို သံသရာေခၚတာပဲ၊ ဓမၼသေဘာ ငါေရာရင္ သကၠာ
ယဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္၊ ဓမၼသေဘာ ငါမေရာရင္ သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္၊ ဓမၼတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဓမၼတစ္ခု ပ်က္တာ
သိရင္..ခိုင္တယ္ၿမဲတယ္ယူတဲ့ သႆတဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္၊ ပ်က္သြားတဲ့ ဓမၼက ေနာက္ဓမၼတစ္ခုျဖစ္ေအာင္
ေက်းဇူးျပဳတာ သိရင္၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ျပတ္တယ္လို႔ယူတဲ့ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္၊ ဒီသံုးမ်ိဳး အသိနဲ႔
ျပဳတ္ရင္..စူဠေသာတပန္ပါ၊ ခႏၶာထဲ ဘယ္တရား ေပၚလာလာ..အေၾကာင္းျဖစ္လို႔ အက်ိဳးျဖစ္တယ္၊
အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႔ အက်ိဳးခ်ဳပ္တယ္၊ ဖႆျဖစ္လို႔ ေဝဒနာျဖစ္တယ္၊ ဖႆခ်ဳပ္လို႔ ေဝဒနာခ်ဳပ္တယ္၊
ေနာက္အစားထိုးတဲ့ ဖႆျဖစ္ျပန္ေတာ့၊ ေဝဒနာျဖစ္ျပန္တယ္လို႔ သိထားရမယ္၊ အခုလိုသာ..ျဖစ္သင့္
လို႔ ျဖစ္တယ္၊ ပ်က္သင့္လို႔ ပ်က္တယ္ဆိုတာသာ ပိုင္ပိုင္သိရင္၊ အားႀကီးတဲ့ ဝိပႆနာျဖစ္ပါၿပီ၊ အား
ႀကီးတဲ့ ဝပႆနာမွသာ နိဗၺာန္ရမွာ၊ အားနည္းတဲ့ ဝိပႆနာက ကုသိုလ္သာရမွာ၊ ကုသိုလ္ရရင္
ဘဝေတြ အက်ိဳးေပးမယ္။ ။

ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
တည္ရွိပါေစသတည္း ။
ဗုဒၶကမာၻဆိုက္မွကူးယူတင္ဆက္လိုက္ပါတယ္...



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

ျမတ္သမိန္ ပရဟိတအသင္းကို ၂၃.၃.၂၀၁၄ (တနဂၤေႏြေန႔) တြင္ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ပါသည္။ http://myatthamein.blogspot.com မွလႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါတယ္.....

Text Widget

ျမတ္သမိန္- ပရဟိတအသင္းမွ လိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္။

ျပကၡဒိန္ၾကည့္ရန္

Powered by Calendar Labs

မွတ္ခ်က္ေရးေပးခဲ႔ပါ

Pages

နာရီၾကည့္ရန္

Powered by Blogger.
Photobucket

Most Popular Posts